Poslovni bonton

Vidi prethodnu temu Vidi sljedeću temu Go down

Poslovni bonton

Komentar  Mario on Mon Nov 17, 2008 1:41 am

Šta poslovni čovek nikada ne čini:

- ne koristi nepristojne i pogrdne reči;
- ne doručkuje za stolom;
- ne pije alkoholna pića;
- ne dodiruje sagovornike jer odaje nametnutu intimnost;
- ne skriva ruke iza leđa ili u džepovima;
- ne žvaće gumu u kancelariji ili na sastnku;
- ne upušta se u svađe i prepirke;
- ne ogovara saradnike, prijatelje, direktore;
- ne smeje se preglasno;
- ne povišava ton u direknom ili telefonskom razgovoru,
- ne dozvoljava da ga poslovni saradnik ili bilo ko drugi isprovocira;

Poslovni čovek uvek je:

- uredan, uredno odeven, očešljan, žene lepo našminkane;
- fizički svež i odmoran;
- vedar i radno raspoložen ( nikakvi problemi nesmeju da ga potiskuju na poslu );
- komunikativan na svoj način;
- poslovan, dostojanstven, operativan, kreativan.

Uspeh u svakom poslu pa i u logističkim aktivnostima, zavisi od tri faktora:
- napornog rada
- poštenja
- lepog ponašanja.

Ukoliko želimo da ostvarimo dobar uspeh na poslu, postoje pravila kojih se moramo pridržavati:

1. Prva rečenica ne treba da bude duža od deset reči.
2. Budite maksimalno moguće doterani.
3. Ostvarujte kontakt očima i pri tome se osmehujete.
4. Hodajte sa namerom da izrazite vitalnost.
5. Svog sagovornika ako je moguće uključite u prvih deset do dvanaest reči Vašeg govora.

Poslovno odevanje

Dobar ukus u odevanju znači pravilan izbor odeće, obuće, nakita, i drugih detalja, ali naravno da to bude prilagođeno za svaku priliku. Odeća nije samo način oblačenja, ona je spoljašnja karakteristika i obeležje ličnosti koja se pojavljuje u javnosti. Treba biti veoma obazriv u pogledu materijala da to bude dobro izabrana kombinacija, da ništa ne štrči, a da opet prati trend i priliku. Nije svejedno u kakvoj odeći se dolazi na posao, međutim mnoge profesije imaju svoje uniforme. Odećom se naglašava ličnost, odeća treba da bude sa kompletnom pojavom, da održava zanimanje, status, individualnost.

Poslovna moda za dame

Naučno je dokazano da svaki čovek i te kako vodi računa i o svom i o tuđem odevanju. Čovek svoje biološko telo odećom oblikuje u ličnost, a to znači da je govor odeće odavnina najrečitije i najrazumljivije sredstvo sporazumevanja među ljudima. Zato naučnici tvrde da odeću, zbog njene višestruke i značajne uloge u životu čoveka, treba pažljivo birati. Ako je odeća tako važna u svakodnevnom životu, u poslovnom svetu, gde se greške skupo plaćaju, mora se biti mnogo oprezniji. Šta o tome misle naše poznate kreatorke koje se bave i modom za poslovne žene?

Boje su bitne
Modni vremeplov se stalno vraća kao inspiracija kreatorima. Tako sada, ove zime, plovimo kroz šezdesete, sa poslovnim kostimima koji naginju na stil Jackie Kennedy. Nevezano za aktuelne trendove, ili klasične poslovne kodekse oblačenja, postoje pravila koja se odnose na sve elemente garderobe poslovnog sveta (bez obzira da li se radi o odeći, obući ili ukrasnim predmetima), a to su: sklad boja, jednostavnost, neupadljivost, odmerenost i umerenost.
Kreatorka modne kuće AfroditeModeCollection (AMC), Valentina Obradović, smatra da termin modni trendovi, u poslovnoj garderobi nije garancija za dobru, ukusnu odevenost. Odevne kombinacije uvek moraju biti u skladu sa poslom koji obavljamo, pa tek onda sa modnim trendom. Ono u čemu se trend najviše odražava, jeste element koji se odnosi na boju u detaljima poslovnog kostima. Na tu temu, psihologija boja kaže da se one dele u dve grupe: hladne i tople. Hladne boje (plava, zelena, ljubičasta i sve boje izvedene iz njih) asociraju na racio, uzdržanost i distancu. Tople boje (crvena, narandžasta, žuta, kao i sve boje izvedene iz njih), suprotno hladnim, su boje kontakta, emocije, srca... Kreatorka AMC-a smatra da se, ipak, u oblačenju ne treba strogo držati ove podele. Ako je reč o boji, kao o bazi poslovnog kostima, a uz poštovanje pravila lepog ponašanja i dobrog ukusa, odluka pada na crnu boju za dan (ali češće za veče), teget ili tamnosivu za sve one prilike u kojima se želi pokazati odlučnost i sigurnost. Svetle kombinacije su za leto, manje formalne aktivnosti, ili slobodno vreme vezano za jutro, sport... Valentinin predlog za zimu je tamno-sivi kostim sa ljubičastim detaljem.

Sakriti mane
Kroz svoju najnoviju kolekciju za leto Valentina Obradović je dala vrlo jasne smernice poslovnim damama za sve odevne predmete. Što se tiče kostima, komplet sa pantalonama ili suknjom može biti u crnoj, sivoj, teget ili, u poslednje vreme, braon ili bež boji. Dezen može biti jednobojan, ali i štraftast, koji vizuelno sužava figuru. Ustaljena dužina suknje (najkraća 5-10 cm iznad kolena, ili do kolena), u redu je, ali, moda dozvoljava i nove forme. Obradovićeva predlaže trendy Lala formu (za mršaviju figuru), ili razigrane varijacije na temu blage A-forme (koje vizuelno smanjuju obim bokova). Pantalone su ravnog kroja i klasične dužine, ali i nove, uzane, dužine do gležnjeva, sa detaljem u vidu šlica ili nekog dugmeta. Dubina pantalona, od ove zime, malo je prešla iznad struka. Obožavane plitke pantalone se ne preporučuju nikako, naročito damama sa kratkim nogama. Zato su najsigurnije varijante, koje variraju par santimetara oko struka. Sako ove sezone može biti do struka (uz suknju Lala forme, za tanane poslovne dame), ali i duži (za pokrivanje širih bokova). Rever sakoa može biti različit, ali kao nešto novo, savetuju se gajtan kopče (veoma interesantne, a opet sofisticirane), umesto klasičnih dugmadi. Kreatorka AMC-a preporučuje i ukrasni štep u kontrastnoj boji (beli na crnom, crni na beloj podlozi), koji može dodatno potcrtati lep rever koji krasi bistu. Kada je košulja u pitanju, Obradovićeva daje korisne savete: dame na posao mogu da dođu i (samo) u bluzi, košulji ili majici, ali pod uslovom da ne budu providne, kratke ili sa velikim dekolteom. Najkraći dozvoljeni rukavi pokrivaju laktove. Dubina dekoltea sme da bude u visini pazuha. Baš na košulji, dozvoljena je igra trendom kroz boju. Ove sezone je „in“ vatromet boja u vidu žute, ljubičaste, crvene, ali i u kombinaciji ljubičaste i crvene. Što se tiče posla, Obradovićeva smatra da žive boje treba ostaviti za neku ešarpu, kaiš ili broš. Ili, aktuelne boje diskretno provući kroz jednobojno. Za one koje nisu spremne na vatromet, preporuka su večita crno bela kombinacija, sada u vidu tufnica, prugica, ili (veoma) stilizovanih cvetića. Moderni materijal je saten.

Klasičan pristup
Modna kreatorka Vesna Matijević zalaže se za klasičan pristup oblačenju za posao. Matijevićeva smatra da žene koje na poslu ne nose uniformisanu odeću, treba da vode računa da odeća za posao ne treba da bude upadljiva ni u boji ni u formi. Modeli mogu biti ležerni u formi, te umesto sakoa može da se nosi trikotažni gornji deo. Trikotaža je veoma moderna, kako prošle, tako i ove sezone. Ona treba da je tanja, mašinske izrade i da prati liniju tela, kaže Matijevićeva. Uopšteno, odeća za posao ne treba da bude ni preširoka ni preuska. Treba izbegavati jake boje, kao i previše dezenirane tkanine. Matijevićeva smatra da kako privatno, tako i na poslu, žena može biti zanimljiva i originalna u neobično krojenom sakou ili suknji, kao i u kombinaciji različitih materijala i boja. Uvek treba imati u vidu da poslovni prostor nije modna pista, naglašava Matijevićeva.
I na kraju, treba uvek imati na umu da oblačenje u prepoznatljivo dobrom stilu jeste oblačenje za uspeh. Nije naodmet ni preporuka kreatorke Valentine Obradović, upućena poslovnim ženama: „Imajte integritet i svojom pojavom slavite finu ženstvenost“.

Neizbežni detalji
Detalji su, definitivno, ono što poslovnoj ženi dozvoljava „flert“ sa modnim trendom. Kreatorka Valentina Obradović kaže da su boje za narednu sezonu žuta, ljubičasta, crvena i srebrna. Kaiševi su definitivno „in“ i preporučljivo je jedan crni kostim, sa belom košuljom, dopuniti kaišem u nekoj od navedenih boja. Nakit treba koristiti sa merom. Naušnice su dozvoljene, kao i diskretni lančići, prsten ili burma, sat, ali i broš. Metal je u trendu za proleće i leto, a tokom leta može se nositi i diskretni nakit od prirodnih materijala, poput drveta i pečene gline. Sa nakitom ne treba preterivati, jer to odaje neukus i ne uklapa se u poslovni ambijent, naglašava Obradovićeva.
Kreatorka Vesna Matijević smatra da detalji čine modu: to može biti detalj u samom kroju, kragni ili džepu ili samo drugačije vezan pojas ili ešarpa. Detalji treba da budu u funkciji modela, a nakit treba izbegavati.

Muškobanjasto
Svetski dizajneri za ovu godinu predlažu „muškobanjasti“ stil za žene. Poslovna žena danas sme da se obuče otkačeno, ali kroz stil koji je takođe ozbiljan i elegantan. Pomalo „muškobanjast“ stil poželjan je i zanimljiv - široke pantalone, košulje, baloneri, stvari koje uglavnom više skrivaju telo. Jedino ono što na poslovnoj ženi sme da bude seksi jesu - cipele. Boje koje preovladavaju su crna i siva. Pažljivo odabrani detalji, sa obavezno velikom torbom, treba da osveže izgled i daju mu lični pečat.

izvor: Agencija Veeda

_________________
avatar
Mario
Administrator
Administrator

Broj komentara : 154
Join date : 2008-10-21
Age : 29
Mjesto : Zenica

Vidi profil korisnika http://fomsdp.team-talk.net

Na vrh Go down

Re: Poslovni bonton

Komentar  Sony on Mon Nov 17, 2008 1:53 am

Odlicni tekstovi:D
avatar
Sony
Ćirilo
Ćirilo

Broj komentara : 141
Join date : 2008-10-25
Age : 27
Mjesto : Zenica

Vidi profil korisnika

Na vrh Go down

Re: Poslovni bonton

Komentar  Semir on Wed Nov 19, 2008 11:04 pm

De ti meni reci Mario koliko ti je trebalo vremena da sve ovo napises??????????????????? Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
avatar
Semir
Škrabalo
Škrabalo

Broj komentara : 64
Join date : 2008-10-25
Age : 31
Mjesto : Zenica

Vidi profil korisnika http://www.cityzeradio.co.cc/

Na vrh Go down

Re: Poslovni bonton

Komentar  Sony on Thu Nov 20, 2008 12:03 am

Ovo je bilo copy/paste Very Happy

mislim da je tako!Very Happy
avatar
Sony
Ćirilo
Ćirilo

Broj komentara : 141
Join date : 2008-10-25
Age : 27
Mjesto : Zenica

Vidi profil korisnika

Na vrh Go down

Re: Poslovni bonton

Komentar  Mario on Tue Nov 25, 2008 2:22 am

naravno da je c/p nasao sam ovaj text koji mi se jako svidio i mislio sam da ce svima dobro posluziti zato sam i napravio ovu temu. Izuzetno je korisna i preporucujem svima da je procitaju ima svasta korisno...

_________________
avatar
Mario
Administrator
Administrator

Broj komentara : 154
Join date : 2008-10-21
Age : 29
Mjesto : Zenica

Vidi profil korisnika http://fomsdp.team-talk.net

Na vrh Go down

Re: Poslovni bonton

Komentar  Sponsored content


Sponsored content


Na vrh Go down

Vidi prethodnu temu Vidi sljedeću temu Na vrh


 
Permissions in this forum:
Ne možete odgovoriti na teme ili komentare u ovom forumu